2013!
Det här året kommer jag att försöka fylla bloggen med lite mer av det jag
brinner för - Photoshop och fotografering. Framförallt det förstnämnda, då ni under min
helt nya kategori "Photoshop Skolan" kommer att kunna hitta både enkla och lite svårare turorials som
förhoppningsvist kommer att hjälpa er lyckas med Photoshop. Annars skriver jag också om
kändisar, mode, musik, mina katter, tatueringar osv. Det jag känner för helt enkelt. Dock
så slänger jag inte in inlägg på löpande band dagligen. De kommer när jag har tid.
Glöm inte att kolla in mina designer på studio94.fanfusion.org.
Tack för besöket, vi hörs! // xoxo Zara


•••••

Full pott för Kelly Clarkson's nya platta

Precis som för alla amerikanska musiker så läkte Kelly Clarkson's efterlängtade album ut i Måndags (en hel vecka innan releasen här i Sverige). Laddade ner plattan igår och har nu hunnit lyssna på alla låtarna flertal gånger. Bedömning? Awesome! Den här skivan måste verkligen toppa listorna. Måste säga att första singeln Mr. Know It All (även om den är bra) inte gör resten av albumet rättvisa. Efter att ha floppat med förra skivan borde hon ha valt något låt med mer tryck i som första singel.

FULL LÅTLISTA:
01: Mr. Know It All

Första singeln. Den är visserligen bra, men jag kan se många andra låtar på plattan som skulle promota bättre. Dessutom hade hon sluppit uppståndelsen över hur lik den här låten är Bruno Mars "Just the way you are".
02: What doesn't kill you (Stronger)
Här har vi albumets svängigaste track. Jag kan DEFENITIVT se den här som en första singel, så jag vet verkligen inte hur de tänkte när de valde skivans ledsingel. (Svensk låtskrivare bland andra.)
03: Dark Side
Alltså gud vilken bra låt. En lite annorlunda text och en helt underbart bra refräng. Fullpoängare!
04: Honestly
Någon som verkligen älskade Kelly's andra platta med hitlåtarna som "Since U been gone", "Behind these hazel eyes" och de där? Isf kommer du älska den här. Den här låten ger mig en riktig "Breakaway"-feeling.
05: You love me
Ännu en fartfull låt med en grym text! Inte min absoluta favorit kanske, men den spelas ändå om och om igen här hemma.
06: Einstein
Dumd plus dumb equals you. Haha, kan en låttext ha mycket mer attityd? Även den här låten skulle jag kunna se som en potentiell singel. Som 2a eller 3e kanske?
07: Standing in front of you
Albumets första ballad. Måste medge att jag hört de andra fartfulla låtarna höll på att somna till lite när den här kom. Inte hennes bästa. Tråkig, helt enkelt.
08: I Forgive You
Fullt ös igen!! Älskar den här låten så mkt. Vet inte vad mer jag ska skriva. Lyssna på den!
09: Hello
En poppig låt med ett beat som man faktiskt blir glad av. Den här toppar nog min 3-topp över favoriter från detta album.
10: The war is over
Plattans andra "ballad". Dock är den absolut inget sömnpiller. Kan faktiskt säga att den är riktigt riktigt bra!
11: Let me down
Nu är det upbeat igen. Superbra låt med en rörande text. Dessutom är den här låten mestadels skriven av Clarkson själv, medans resten av låtarna innehåller mycket co-writers.
12: You can't win
Okej, det här är väl den enda låten på denna fantastiska skiva som jag faktiskt hatar. En riktig pain in the ass. Shit vad jobbig den är...
13: Breaking your own heart
Åhh en så fin text, som jag till viss del faktiskt kan relatera till.

BONUS TRACKS:
14: Don't you wanna stay (feat. Jason Aldean)
Egentligen är den väl ganska tråkig. Gillar inte kombon med både kille och tjej som sjunger i en och samma ballad. Funkar ibland, men i vissa fall blir det bara... lite fånigt.
15: Alone
Men kom igen Kelly!!! Vad tänkte du när du valde bort den här låten från orginalskivan??? Det här är min NUMBER #1 FAVORIT!! Om ni haffar albumet så glöm inte att lyssna på den här först!!
16: Don't be a girl about it
Svängig låt med attityd. Me like it! Men jag har faktiskt inte lyssnat på den här lika många gånger som övriga låtar så jag antar att den inte riktigt har fastnat ännu.
17: The sin will rise (with Kara DioGuardi)
Fin låt med två bra röster. Funderade först lite på om det var The Veronicas eller Leighton Meester som var med i låten, innan jag läste vem det var. Vet fortfarande inte riktigt vem det är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback