2013!
Det här året kommer jag att försöka fylla bloggen med lite mer av det jag
brinner för - Photoshop och fotografering. Framförallt det förstnämnda, då ni under min
helt nya kategori "Photoshop Skolan" kommer att kunna hitta både enkla och lite svårare turorials som
förhoppningsvist kommer att hjälpa er lyckas med Photoshop. Annars skriver jag också om
kändisar, mode, musik, mina katter, tatueringar osv. Det jag känner för helt enkelt. Dock
så slänger jag inte in inlägg på löpande band dagligen. De kommer när jag har tid.
Glöm inte att kolla in mina designer på studio94.fanfusion.org.
Tack för besöket, vi hörs! // xoxo Zara


•••••

Gossip Girl från allra första början



Gossip Girl från början? "Du menar då Serena kom tillbaka från internatet och började dejta lonely-boy?" tänker Du nu. Men nej, när jag säger "från början" menar jag från allra första start. För vi vet ju alla att GG faktiskt började genom Cecily Von Ziegesar's böcker om de glammiga överklasstjejerna från Manhattan.

Okej för att komma till saken. Jag vet att de flesta GG fans egentligen bara har sett serien, så jag som läst böckerna tänkte ta upp "lite" saker som skiljer sig mellan böckerna och serien. Men jag måste påpeka att serien är 589663 gånger bättre än böckerna.

DETALJER SOM SKILJER BÖCKERNA FRÅN SERIEN:
1.
I böckerna har Blair en 11-årig lillebror vid namn Tyler.
2. Eleanor's nyfödda som hon får senare döper Blair till Yale, efter hennes favoritcollege.
3. Eric Van der Woodsen är i böckerna Serena's storebror, som Blair vid ett tillfälle hook up with.
4. Chuck må ha varit "bögig" i början av tv-serien, men i böckerna klär han sig i färgsprakande kläder och bär runt på en liten tam apa.
5. Att Nate och hans lacrosse-kompisar gärna provar på droger har nämnts ett par ggr i serien, men i böckerna är han i princip ständigt hög.
6. Vanessa är i böckerna... skallig. Nej jag skämtar inte, det nämns ofta att hon rakar av håret så fort det börjar växa ut.
7. Minns ni Aaron Rose? Den puckade "non-exclusive" konstnären Serena dejtade under en kort tid. I böckerna blir Vanessa rikligt intim med den grabben.
8. Fatta att Jenny i serien är den totala motsatsen från böckerna - där hon beskrivs som kort, mullig och extremt storbystad med kort, krulligt, mörkt hår. Egentligen fattar jag inte varför de valde Taylor Momsen till rollen(!)
9. Men Dan då? Som är så söt och oskyldig i serien. Haha nänä. I böckerna är han en kedjerökande poet som är ganska så besatt av sex.
10. Lite mer om Dan då - under en kortkort period av böckerna var han sångare och frontman för ett populärt rockband.
11. Och på tal om det rockbandet så lyckades Jenny snirkla sig in bland bandmedlemmarna. Hon tillbringade en natt på deras hotellrum där ett litet privat party hölls. Hon låg inte med en enda av dem men var ändå stolt över slampryktena som cirkulerade efter händelsen.
12. Georgina Sparks är i böckerna en tjej Nate möter på rehab och sen har en kort romans med.
13. Blair och Nate var ett par i större delen av de första böckerna. I de senare blir Nate tillsamans med Serena men typ gråter hela tiden för att han saknar Blair.
14. Blair och Chuck har ingen som helst kontakt - förutom att de är vänner då. Sorgligt, I know.
15. Rufus är nog den allra sista Lily skulle falla för i böckerna. Han beskrivs som sjaskig, gråhårig, stubbig och allmänt motbjudande.
16. I serien älskade Jenny att sy, i böckerna målar hon.

Lägger kanske till något mer vid senare tillfälle om jag missat något viktigt!
xoxo




Kommentarer
Postat av: dea

Oj...

2011-01-09 @ 23:07:50
URL: http://ooopss.blogg.se/
Postat av: anonym (vill inte nämna mitt namn)

vilken fin design, men det är lite svårt att läsa texten av två själ: 1 den är mörk 2 texten är liten.

Förlåt men jag har lite svårt för det här mörka.

2011-01-11 @ 15:41:10
Postat av: Zara

Tack för din kommentar! Och jag uppskattar att du tycker designen är fin, men ett tips: skaffa glasögon (;

2011-01-11 @ 22:59:44
URL: http://ohmyzarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback