2013!
Det här året kommer jag att försöka fylla bloggen med lite mer av det jag
brinner för - Photoshop och fotografering. Framförallt det förstnämnda, då ni under min
helt nya kategori "Photoshop Skolan" kommer att kunna hitta både enkla och lite svårare turorials som
förhoppningsvist kommer att hjälpa er lyckas med Photoshop. Annars skriver jag också om
kändisar, mode, musik, mina katter, tatueringar osv. Det jag känner för helt enkelt. Dock
så slänger jag inte in inlägg på löpande band dagligen. De kommer när jag har tid.
Glöm inte att kolla in mina designer på studio94.fanfusion.org.
Tack för besöket, vi hörs! // xoxo Zara


•••••

Recension av "Goodbye Lullaby"

  

Tänkte skriva små korta recensioner av vad jag tycker om varje låt från "Goodbye Lullaby" med allas vår Avril Lavigne. Som jag skrev i inlägget innan så läkte låtarna alltså ut häromdagen.

Officiell release:
2 Mars - Japan
4 Mars - Sverige, Australien, Nederländerna, Tyskland,
7 Mars - Storbritannien, Brasilien, Ryssland
8 Mars - USA + övriga


Låtlista med recensioner:
Har märkt mina personliga topp 5 favoriter med, ja, "Personlig favorit".

01: Black star
Forever you will be, a shining star
Black Star är en riktig härlig melodi på drygt 1½ minuter som känns mer som ett soft intro på skivan än en av låtarna. Det är (som ni säkert fattat) hela melodin som finns med i reklamen för hennes första parfym vid samma namn. Älskar melodin och texten är kort men ack så fin.

02: What The Hell
Honestly, I just need to be a little crazy
PERSONLIG FAVORIT!
Den här låten har alla sanna fans redan spelat minst 100 ggr redan. Den är fartfull, kaxig och den typiska låten som fastnar på huvudet. Jag tror det var så Avril tänkte när hon valde den som sin första singel att promota skivan med. Ingen annan låt på albumet är ens lik den här. Med andra ord, enda låten med TBDT feeling. Kan inte beskriva hur mycket jag ÄLSKAR den här!!

03: Push
Maybe you should just shut up, Even when it gets tough
Enligt rykten står Push högt i kurs för att bli andra singeln, men vi får vänta och se. Det är en kärlekssång men med en viss attityd. Tycker låten är hur bra som helst, men den hamnar dock inte på min topp 5 över favoriter.

04: Wish you were here
Damn Damn Damn, What I'd to do have you here
PERSONLIG FAVORIT!
Här har vi Avril och Deryck's breakup-låt nummer ett. Jag hoppas hoppas hoppas att Avril kommer välja den här som sin andra singel. Du måste faktiskt lyssna för att förstå hur bra den är. Extra stort plus på att Avril's röst låter mer fantastisk än någonsin.

05: Smile
You know that I'm a crazy bitch, I do what I want when I feel like it
PERSONLIG FAVORIT!
Utifrån den textraden kan det vara svårt att tro att det här låten faktiskt är som en kärleksförklaring? Förutom WTH så är det här låten med mest attityd och riv i. Verserna kanske ger liite TBDT feeling, men refrängen är helt annorlunda.

06: Stop Standing There
Don't waste another day, Don't waste another minute
Ett ganska annorlunda spår som vi inte har hört från Avril förut. Tyckte den kändes väldigt off-Avril första gången men den här har verkligen "grown on me". Älskar den numera. Melodin känns väldigt, ja, typ glad.

07: I Love You
I like your smile, I like your wibe, I like your smile
Både låttiteln och den korta textsnutten jag slänge in avslöjar innebörden av den här låten. Väldigt väldigt rakt på sak och mycket fin. Första gången jag såg låtlistan noterade jag den här lite extra, då låttiteln känns lite o-orginell (stavar man det så?) och tråkig. Men låten gjorde mig inte besviken.

08: Everybody hurts
Everybody hurts some days, It's Ok to be afraid
PERSONLIG FAVORIT!
Efter att jag hört förhandsvisningen av alla låtar sa jag att "Everybody hurts är min favorit so far, men jag har ju i och för sig inte hört hela låtarna än". Men efter att faktiskt ha hört hela låtarna... OH MY FUCKING GOD! Så fort du lagt vantarna på albumet, lyssna på den här först! Succé!!

09: Not Enough
I'm feeling that we're fading
Helt underbar låt som också riktar tankarna lite mot skiljsmässan. En perfekt blanding av ballad och pop-aktivt. Precis som i princip alla låtar på det är albumet så är den här låten väldigt personlig och seriöst skriven.

10: 4 Real
If I hold you just for today
PERSONLIG FAVORIT!
En av de allra finaste kärleksförklaringar jag någonsin hört! Efter att ha lyssnat på den här typ tusen gånger önskar jag att det var jag själv som skrivit den. Avril är en klippa!

11: Darlin
Pretty please I know it's a drag, Wipe your eyes and put up your head
En djup låt som handlar om någon som haft det tufft. I låten sjunger hon även "There's nothing else I can do, but love you best that I can" men låten i sig känns inte som det nödvändigtvis måste handla om just förälskelse-kärlek, utan love och omtanke i ren allmänhet.

12: Remember When
These feelings I can’t shake no more, These feelings are running out the door
Precis som "Wish you were here" så är det här en heartbreaking breakup-låt. Börjar väldigt enkelt med piano i bakgrunden och en len stämma, och kommer sedan till en helt underbar refräng som verkligen låter äkta. Vilket vi också vet att det är med tanke på uppbrottet.

13: Goodbye
Goodbye brown eyes
Det här är då "huvudlåten", eller vad man nu kallar låten som hänger ihop med albumets titel. Sången heter i enkelhet endast "Goodbye", men ordet "Lullaby" förekommer såklart också i låten. Det är inget fel på den här låten, men det är inte hellet en av mina favoriter. Lite för långdragen och lite för långsam.

14: Alice (extended version)
Get back on my feet again
Alice är egentligen en gömd låt, som förmodligen kommer ligga under albumets sista spår, dvs "Goodbye". Men jag slängde in den här ändå som track 14. Jag skrev på låt 4 att Avril's röst där lät bättre än någonsin... men här blir det ÄNNU bättre. Har hört en del som tycker att låten bara är högljudd och irriterande, men ju mer jag lyssnar på den, desto mer älskar jag den. Hennes röst är bara helt fantastisk!


SAMMANFATTNING:
Andra plattan "Under my skin" ligger fortfarande på första plats över mitt favoritalbum, liksom jag vet sedan tidigare att den gör för majoriteten av alla fans, men "Goodbye Lullaby" är verkligen ingen besvikelse. Det är ett personligt album fullspäckat med känslosamma och ärliga låtar. Det där störande gänget "fans" (skulle personligen inte kalla dem det med tanke på vad de sa om TBDT) som praktiskt taget hatade Avril's nya sound i "The best damn thing" och bara tjatade om hur bra första plattan "Let Go" var kommer bli extremt nöjda. För så är det, "Goodbye Lullaby" ger verkligen en "Let Go" feeling. Avril må ha gjort två hela plattor (UMS och TBDT) med i princip endast rockiga och kaxiga låtar, men det var såsom "Goodbye Lullaby" låter som Avril faktiskt lät från början i "Let Go". •



Kommentarer
Postat av: BrightEclipse

Är nerladdningslänken du la in i förra inlägget helt virusfri?

2011-02-28 @ 12:31:00
URL: http://brighteclipse.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej :)

Din blogg är skit bra :D

En fråga, gör du gratis designer ? Isf, vill du hjälpa oss, please ? :$ Kram.

2011-03-01 @ 22:19:28
URL: http://fameiseverything.blogg.se/
Postat av: jasmin

Hejsan ! gud va snygg din design är, jag undrar gör du designer och isåfall skulle du viljka hjälpa oss med en isåfall ? du får såklart länkningar massa kramar från justindrewbieberswe.blogg.se

2011-03-04 @ 18:06:35
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: jasmin

Ja gud så snällt :) skulle du vilja det? men det e bara och kommentera sen efter så kan vi ju prata mera isåfall ;) men du kan ju även höra av dig om du inte känner för att göra en design så vi kan fråga någon annan för vi e verkligent rötta på våran design och gillar dne inte alls :( men a din design är ifall jätte fin :) kram / justindrewbieberswe.blogg.se

2011-03-05 @ 00:07:40
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: Anonym

det låter bra, hhaha ;) tack!

2011-03-05 @ 00:16:12
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback