2013!
Det här året kommer jag att försöka fylla bloggen med lite mer av det jag
brinner för - Photoshop och fotografering. Framförallt det förstnämnda, då ni under min
helt nya kategori "Photoshop Skolan" kommer att kunna hitta både enkla och lite svårare turorials som
förhoppningsvist kommer att hjälpa er lyckas med Photoshop. Annars skriver jag också om
kändisar, mode, musik, mina katter, tatueringar osv. Det jag känner för helt enkelt. Dock
så slänger jag inte in inlägg på löpande band dagligen. De kommer när jag har tid.
Glöm inte att kolla in mina designer på studio94.fanfusion.org.
Tack för besöket, vi hörs! // xoxo Zara


•••••

Frisyrspecial

Sugen på att klippa dig, byta hårfärg eller bara hitta på några nya uppsättningar till håret? Här nedan kommer några bilder på ett par frisyrer som är både sanslöst snygga och riktigt enkla. Uppföljare kommer säkert vid senare tillfälle.




Enkelt utsläppt med flätad lugg
En liten enkel fläta av luggen som sedan spänns åt sidan med en diskret hårnål är både enkelt och sött. Gör sig allra snyggast med mellanlångt inte alltför tjockt hår. 




Det slimmade
Vad är egentligen skönare än en lite snett placeras bena och hängande rakt hår? Platta, fixa en snygg bena och applicera lite glansspray för snyggaste resultatet. Funkar till absolut alla hårfärger.




Vardagligt med diadem
Jag vet inte vad ni tycker men jag var genast framme och kopierade denna übersöta frisyr. Hur enkel som helst dessutom! Några snabba drag med borsten och ett diadem är allt som behövs. Är allra sötast med blont hår, men funkar även bra till brunt. När det kommer till längden så funkar både mellanlångt (som på bilden) och längre.




Kort taggit
Denna frisyr ska defenitivt komma i de mörkare tonerna. Svart, mörkbrun eller djupt röd. I vanliga fall är jag inget större fan av Kristen's nya frisyr men just här fick de till det riktigt snyggt. Och så enkelt det är att bara dra bakåt håret lite slarvigt, lämna några strån hängandes för att rama in ansiktet och fixera med lagom mycket spray.




Mörka underhåret
Jag tycker faktiskt det mörka underhåret är lite för underskattat. Dock krävs det nog att du har extensions för att det ska bli riktigt snyggt (alternativt extremt tjockt och relativt långt hår). Jag kan inte låta bli att älska Avril's senaste blonda frisyr med mörkbrunt underhår. Dock får hon gärna slopa den rosa slingan nu.




Långa sidflätan
Noter att detta är bland de absolut hetaste frisyrerna just nu. Den långa sidflätan kan vara både gullig och rockig, beroende på hur man kombinerar kläderna. Och som sagt så är det ju enkelt, för jag behöver ju knappast förklara för er hur man flätar?




Oborstad morgonfrisyr
Kristen kommer undan med i princip vad som helst. Med hennes tjocka mörkt kopparröda hår är är det hur snyggt som helst att bara dra håret bakåt när det kommer ivägen. Synd att hon klippte av denna makalösa frisyr.




Enkel mittbena och "otvättad" look
Det är inte bara den sandblonda färgen som är helt underbar. Även den enkla frisyren är to die for här. Håret ser så där lagom "otvättat" ut utan att ändå vara fett (missförstå mig inte), och med en helt vanlig mittbena blir det snyggt utan att man ens behöver lägga ner specielt lång tid på håret.




Extensions extensions extensions
Man får inte gå alltför mycket överstyr när det kommer till de oändliga möjligheterna med löshår. Men till en plåtning är det långa, lite trashy borstade blonda håret den ultimata drömfrisyren.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Men hallå trean ser ju typ ut som ditt hår utan extenstions ;}

2010-05-14 @ 18:49:01
Postat av: Dea

Älskar alla frisyrer men Kristens bruna är såå snyggt!

Andra bilden på ashley är också snygg (:

2010-05-14 @ 23:04:36
URL: http://ooopss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback